RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gull til Bates og JBR

Sist oppdatert:
Bates stakk av med tre gull, mens JBR kapret to gull under årets Cresta Awards.

- JBR McCann må kunne si seg meget fornøyd med uttellingen i årets Cresta-konkurranse, kommenterer Paal Tarjei Aasheim, kreativ direktør i JBR McCann.

Byrået fikk to gull for henholdsvis Involveyourself og UNICEF. Dermed bekrefter JBR McCann nok en gang sin posisjon som landets ledende byrå på samfunnsinformasjon.

Filmen for Involveyourself bruker bilder fra Leni Riefenstahls legendariske Hitler-film kombinert med nye opptak hvor unge tyskere stiller kritiske spørsmål. Filmen fikk diplom i Gullblyanten, men gikk altså helt til topps i Cresta. Det gjorde også den omdiskuterte filmen for UNICEF som viser bilder av sultende barn akkompagnert av sitcom-latter.

Bates kune hente med seg tre gull fra konkurransen. Byrået stikker av med et filmgull i Cresta med en film for Europeiske reiseforsikring. I tillegg vant de gull for to annonser for Audi og en for sykkelbutikken Raske sykler.

Den New York-baserte reklamekonkurransen Cresta International Advertising Awards har de siste par årene blitt en av de mest anerkjente i reklamebransjen.

Til sammen fire norske byråer havnet i årets finale. De norske byråene var representert med til sammen tolv reklamearbeider inne kategoriene film og print. I fjor var det syv norske jobber som gikk videre til finalen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere