*Nettavisen* Nyheter.

Håkon Njøten «tatt» for butikktyveri

Håkon Njøten mistenkeliggjøres som butikktyv.

Trodde du på det du nettopp leste? I likhet med Håkon Njøten selv gikk du på en bløff!

09.02.06 09:21

Njøten er bare en av flere bergenskjendiser som den siste tiden har blitt lurt trill rundt i programmet Bøff. I en av episodene blir Idol-sangeren helt uskyldig dratt inn i en spøk. Sammen med venner blir han med inn i en skatebutikk og det hele ender med at han tar med seg en sekk ut av butikken med masse klær i. Alarmen går, bøffen er i gang!

- Da det pågikk skjønte jeg ikke en dritt! Jeg var sikker på at det var en misforståelse, men, ja¿ det gikk ikke helt opp for meg, sier Njøten noe betuttet.

- Dødsgøy å være med
Selv om det var ubehagelig der og da innrømmer han at han synes konseptet Bøff er knallbra og 20-åringen synes det var morsomt å være med.

- Det var dødsgøy å være med. I etterkant er det morsomt å se det hele. Programmet virker utrolig kult, sier Njøten og ler, etter at han selv så episoden i går.

- Flere venner enn fiender
Produksjonen av programmet har foregått i Bergen. Frontfigur og programleder er Petter André Zweidorff – alias Piddi – tidligere rappeartist i Spetakkel. Sammen med venner har de blant annet lurt artister (Håkon Njøten og Gest fra Spetakkel - blir kledd ut som indianer og blir involvert i lesbedrama), politikere (Harald Victor Hove, leder Unge Høyre – blir terrortatt og avkledd) og skuespillere (Heidi Marie Vestreim, jager en kanintyv med finlandshette). De som har vært med på Bøff har tatt det med godt humør.

- Så langt har jeg ennå flere venner enn fiender. De fleste har tatt det veldig sporty og ledd av det hele. Men vi har også vært med på at folk ikke var helt med på spøken, sier Piddi.

USA-inspirert
Ideen med å lure folk har de tatt fra det amerikanske programmet Punked. Selv bedyrer Piddi at de helt og holdent har sin egen vri på sin produksjon.

- Selv om vi har tatt utgangspunkt i den amerikanske produksjonen har vi laget programmet annerledes. Vi har våre særtrekk og har dessuten mulighet til å strekke spøken enda lengre. Å lure folk på den måten gir TV som selger. Det appellerer til et ungt publikum mellom 12-30 år, som er målgruppen vår, sier Piddi.

Programmet er å se hver fredag på programmet Triplet som går på Btv. En episode har allerede vært sendt, og responsen lot ikke vente på seg.

- Vi fikk inn mange gode tilbakemeldinger. Flust med sms og rosende telefoner. Nå er det bare å henge seg til skjermene hver fredag, oppfordrer Piddi.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag