*Nettavisen* Nyheter.

«Halve nettet» brøt sammen på Black Friday

Nettavisens Pål Nisja-Wilhelmsen forteller om enorm pågang under Black Friday. Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

- Vi har aldri sett noe lignende, sier Nettavisens direktør for forretningsutvikling, Pål Nisja-Wilhelmsen.

27.11.15 11:24

Hundrevis av mennesker stormet inn porten på Norwegian Outlet på Vestby, og mange steder i Norge sto folk tidlig opp for å kjøpe sterkt rabatterte varer.

Men det er på nettbutikkene det virkelig har kokt denne natten. Elkjøp skriver på sin side at de omsatte for 25 millioner mellom midnatt og 05. Komplett melder at 115.000 var innom deres nettside mellom midnatt og 08.

Nettavisen mener: I dag handler nordmenn for flere milliarder

Prisjakt.no meldte på Facebook litt etter midnatt:

«Voldsom start på Black Friday i Norge. Halve internett kollapset. Dessverre også Prisjakt og Prisjakt Forbruker. Hold ut, vi jobber hardt for å komme tilbake!»

Også Nettavisens kommersielle avdeling opplever stor pågang.

- Vi har aldri sett noe lignende, sier Nettavisens direktør for forretningsutvikling, Pål Nisja-Wilhelmsen.

- Klokken to i natt var det 600 mennesker i minuttet som leste vår livedekning av salget, legger han til.

DIREKTE: Liveoppdateringer fra Black Friday (inneholder annonselenker)

Elektronikkbutikken Elkjøp var blant dem som slet: «Vi beklager at siden vår nå dessverre er nede grunnet stor pågang i forbindelse med Black Friday. Vi jobber med saken og lover at alle tilbudene vil være synlig så snart siden kommer opp igjen».

Flere butikker har innført køsystem, og strukket Black Friday til å vare en hel uke, for ikke å bryte sammen. Nettavisens promoavdeling har skrevet om dette her (sammen med en liste over nettsider med tilbud).

- Det ser virkelig ut som om nettbutikkene er vinnerne, uttaler Pål Nisja.

LES: Her finner du Black Friday-salgene (inneholder annonselenker)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag