Håndball løftet TV 2 forbi NRK

TV 2s håndballsatsing sørget i går for at kanalen i går fikk større seeroppslutning enn NRK1 - for første gang i år.

27.01.05 12:12

NRK1 har vært den ubestridte ener etter nyttår når det gjelder å sanke seere. Sterke og brede sportssatsinger i helgene, samt lokomotiver som Dagsrevyen og RedaksjonEN, har sikret høye markedsandeler.

TV 2 har ennå ikke levert de store seermagnetene i «Torsdagsklubben»-klassen, men i går ga satsingen på herrehåndball endelig uttelling for reklamekanalen.

TV 2 endte på en total markedsandel på 36,7 prosent, mens NRK1 hadde 33,5 prosent. Hele 730.000 tv-seere fikk med seg kampen mellom Norge og Serbia Montenegro. Kampene til Norge har hatt snittall på 64.000 seere og markedsandel på 41,5 prosent.

I tillegg hadde 18.30-nyhetene gode tall. 557.000 seere ga markedsandel på 53,7 prosent, og var med på å løfte den totale andelen til TV 2.

NRK1s sterkeste kort var som vanlig Dagsrevyen, som hadde 66,5 prosent av seerne og 887.000 seere. Men selv sterke programmer som RedaksjonEN og Dagsrevyen 21 fikk merke konkurransen fra TV 2s håndballsatsing.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.