RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Håndholdt fartsglede

«Asphalt: Urban GT» er et tygt kjøp for alle fartsglade DS-eiere, men imponerende er det ikke.

Bilspill er en sikker vinner, du skal gjøre mye feil for at det og kjøre raske biler rundt eksotiske baner blir kjedelig. Det har utviklerne av «Asphalt: Urban GT» forstått. Spillet byr ikke på noe vi ikke har sett før, men denne hybriden av «Underground» og de vanlige «Need for Speed»-spillene varter opp med god underholdning.

«Asphalt: Urban GT» har begge beina godt plantet i arkadejorda. Kontrollen sitter som støpt etter noen få minutter. De ulike banene flyr forbi mens du konsentrerer deg om å utføre de råeste brekksladdene og villeste forbikjøringene i superbilen din. Alt for å krysse målinjen før de ganske smarte og utfordrende konkurrentene.

Hjertet i spillet er en serie turneringer. Vinner du en av disse, får du penger og innimellom en ny bil. Pengene investerer du i den bilen som står ditt hjerte nærmest. I beste «Need for Spreed: Underground»-ånd kan deler skiftes ut og ytelsen økes betraktelig. Skal du klare alle turneringene, er det lenge til bussturene vender tilbake til sitt kjedelige jeg.

Du kan også kjøre enkeltløp og mot venner. Dessverre krever «Asphalt: Urban GT» at hver spiller har sin egen kasett. «Download Play», som lar deg overføre flerspillerbiten av spillet til en annen maskin, er ikke implementert. Men når du først treffer noen med samme spill er det full fart. Som alltid blir konkurransen om å komme først i mål knallhard.

Fra spillene til en ny maskin forventer vi noe nytt og spennende, og der skuffer «Asphalt: Urban GT». I tillegg til at grafikken er middelmådig, tar ikke spillet i bruk noen av DSn sine muligheter. Den andre skjermen brukes bare til å vise frem et kart over banen.

Mangelen på originalitet og viljen til å bruke mulighetene maskinvaren tilbyr, er det som trekker ned. «Asphalt: Urban GT» er et tygt kjøp for alle fartsglade DS-eiere. Resten bør se seg om etter noe annet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere