*Nettavisen* Nyheter.

Heidi Klum kun iført maling

Oppskriften på hvordan man selger nesten fem millioner eksemplarer av et magasin er ikke så komplisert.

15.02.06 10:30

(SIDE2): Sports Illustrated lanserte sitt årlige badedraktnummer i går. Forsiden prydes av åtte toppløse damer iført hvite bikinitruser. En annen teaser er altså teksten om at Heidi Klum stiller opp for bladet kun iført maling.

64 millioner lesere
Med denne forholdsvis enkle oppskriften håper man å selge rundt 4,8 millioner eksemplarer av årets badedraktnummer.

Time Inc. Som står bak bladet, hevder at igjen andre enkeltutgaver av et magasin selges i så mange eksemplarer.

De regner i tillegg med at 13,3 personer leser hvert magasin. Så totalt anslår de at rundt 64 millioner mennesker vil lese magasinet.

I kjølvannet av suksessen følger en rekke andre produkter som DVD-er, nett-tjenester og tv-dokumentarer.

Gammel oppskrift
Ifølge Diane Smith som er redaktør for badedraktutgaven av bladet, er det nye ideer som er den tøffeste utfordringen hun møter.

Bortsett fra at de har valgt åtte damer på forsiden er det lite som skiller årets utgave fra de forgående.

Resten av bladet følger standardoppskriften med pene damer på eksotiske strender, skriver flere amerikanske nettsteder etter å ha bladd gjennom årets utgave av bladet.

Se bildene
Unntaksvis er modellene omgitt av eksklusive gjenstander. Modellen Molly Sims er for eksempel avbildet i en bikini prydet med diamanter. Denne er verdsatt til hele 30 millioner dollar.

På et annet bilde poserer Noemie Lenoir med en jaguar (bil) og en leopard. Og så har man selvsagt det nevnte bildet av Heidi Klum med maling på kroppen.

Tirsdag var det lanseringsfest, og pressen fikk der anledning til å fotografere skjønnheten som er avbildet i årets magasin, samt noen av dem som har vært avbildet tidligere.

Bildene ser du under.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.