RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Heisholt både fornøyd og misfornøyd

Sist oppdatert:
Kreativ leder Erik Heisholt i Leo Burnett reiser hjem med en bronseløve i bagasjen. Det er han fornøyd med, men han skulle gjerne hatt en reklamefilm eller to i filmfinalen også.

I fjor var Leo Burnetts kreative leder, Erik Heisholt, med i teamet som bidro til en av de beste norske reklameprestasjonene noensinne i den mest anerkjente reklamekonkurransenn av dem alle, Cannes Lions. Nemlig en Grand Prix i utendørsklassen.

Han fikk ikke samme uttelling i år, Heisholt, men er fornøyd med en bronse i printklassen for Nordlis antikvariat.

- Vi regnet med å få en løve i print og er fornøyd med å klart det, men jeg er ikke fornøyd med at vi ikke fikk noen filmer inn på shortlist, men så hadde vi vel egentlig ikke regnet med det heller, sier han og viser til at de kun sendte inn to filmer til juryering i reklamefilmklassen.

Det er derimot flere andre trykte jobber Heisholt hadde tro på, som ikke kom videre. En er en annonse for Amnesty. Flere andre han trodde på, ble heller ikke premiert.

- Det er jo alltid noe som ikke slår til, men har du mye bra inne, vil du nesten alltid få en pris, og vi skal ikke være misfornøyd med åtte jobber på shortlist og én bronseløve, sier han videre.

Ifølge Heisholt har det utviklet seg slik de siste par årene at Leo Burnett er best på print, mens New Deal er filmbyrået.

- Årets Cannes-konkurranse reflekterer styrkeforholdet hjemme, mener Leo Burnetts kreative leder.

Selv om Norge hittil har fått med seg to løver hjem, mener ikke Heisholt norsk reklamebransje holder like høyt nivå nå som tidligere.

- Det er en klisjé, men det var bedre før. Mange av reklamefilmene på norsk TV har for kompliserte ideer. Det er de enkle, produktnære ideene som funker, ikke noe hokus pokus, avslutter Heisholt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere