*Nettavisen* Nyheter.

Helly-Hansen velger Lowe - eller?

Lowe Brindfors har fått oppdraget med å markedsføre Helly-Hansen, hevder Lowe selv. Helly Hansen hevder byråkonkurransen fortsatt pågår.

20.06.08 11:02

Helly-Hansen er en av de få norske merkevarene med global apell. Selskapet har etablert seg som "in-merke", blant annet i enkelte amerikanske ungdomsmiljøer.

Nå vil de styrke sin globale merkevare og samle sine satsinger ut mot markedet. I august ansatte de Hans Gunleiksrud som global markedssjef, en mann med bakgrunn fra oca-Cola Norge, Nike Europa og Rosenborg fotballklubb. Nå er de på jakt etter et reklamebyrå som kan håndtere merkevaren globalt.

Ifølge svenske Resumé ser det ut til at det er Lowe Brindfors som får oppdraget med den verdensomspennende markedsføringen, noe byrået til dels bekrefter overfor det svenske fagbladet.

- Ikke alle papirer er skrevet under, og innen det skjer kan jeg ikke påstå at vi har oppdraget, sier administrerende direktør i Lowe Brindfors, Lars Axelsson.

Hans Gunleiksrud er derimot ikke like klar i talen. Ifølge ham er de ennå ikke ferdig med byrårunden.

- Vi har fremdeles samtaler med flere byråer. Alt er ikke bestemt, sier han til Resumé.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.