*Nettavisen* Nyheter.

Her er T-banen i rute

Flere t-banepassasjerer gir økt varelager og salg.

12.02.09 12:07

Antallet passasjerer på T-banen i Oslo har økt med 12,8 prosent det siste året.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er gode nyheter for utendørsreklameselskapet JCDecaux som disponerer over reklameflatene på tog stasjoner.

Tok av i 2008
Selskapet skriver i en melding at 2008 var det året reklame på T-banen for alvor tok av.

- Annonsørenes interesse for å benytte denne arenaen på nye måter har vært fantastisk. Vi har sammen klart å redefinere stasjonen som annonsekanal. De nye tallene styrker T-banen som kanal enten man benytter tradisjonelle T-banen serier, sampler vareprøver eller gjør som H&M, Coca-Cola, Ford eller Tele2 og dominerer en eller flere stasjoner, sier markedssjef Bjørn Erik Broady Aasebø i JCDecaux Norge.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Økte omsetningen med 45 prosent
Over de siste 3 årene har JCDecaux økt omsetningen på T-banen med 45 prosent.

- Det er mest unge og unge voksne som tar T-banen der den primære reisemotivasjonen er jobb eller skole. Hver ukedag er det 535 000 av- og påstigende passasjerer. Det betyr en daglig dekning av 268 000 reisende. Med en markedsandel på 50 prosent av all trafikk til og fra jobb spiller kollektiv transport en mer og mer sentral rolle i folks hverdag, sier Aasebø.

Han sier selskapet planlegger å ta i bruk flere nye reklameformater i inneværende år.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.