*Nettavisen* Nyheter.

Hvem var det som betalte for Sabines parkering?

Foto: (Asbjørn Risbakken)

- Noen kan bli trukket titusener av kroner.

03.10.13 09:55

Sabine og Hardy Nickel var på Lillehammer sykehus onsdag. De parkerte hos EuroPark like i nærheten av sykehuset.

- Jeg betalte med Visakortet mitt i automaten klokken 11.44, og måtte senere gå tilbake for å betale for lengre parkeringstid. Da så jeg at det sto samme tidspunkt, klokken 11.44, på billetten, forteller Sabine Nickel.

Annet kortnummer
Det var imidlertid ikke det hun reagerte mest på. For det var nemlig ikke hennes kortnummer som sto på billetten.

Hun valgte å betale for en ny billett, men heller ikke denne gangen var det riktig nummer.

Alle de tre parkeringsbillettene hadde samme kortnummer, men ingen av disse tilhørte paret som er bosatt på Skreia.

- Den andre billetten hadde heller ikke noe billettnummer, så det må ha vært en feil. Vi ringte EuroPark for å høre hva som kunne ha skjedd, sier Hardy Nickel til OA.no.

Klikk på bildet for å forstørre.

Bare et nummer registrert
Ifølge Sabine og Hardy Nickel fikk de opplyst at parkeringsautomaten bare hadde registrert et kortnummer denne dagen.

- Vi prøvde å fortelle dem at dette må ha vært feil og at det ikke var vårt kortnummer. I verste fall er det en person som har betalt for alle parkeringene en hel dag, påpeker Sabine Nickel.

- EuroPark burde jo reagere hvis det viser seg at det bare var registrert et kortnummer i løpet av dagen, legger hun til.

De frykter at en ukjent person har blitt trukket for flere tusen kroner i løpet av onsdagen.

- Det er jo mange biler som parkerer ved sykehuset bare i løpet av en time. Det blir en del penger av det. Vi vet jo ikke hva som har skjedd, men det kan tenkes at en enkelt person har blitt trukket for alt sammen, sier Hardy Nickel.

- Kan skje igjen
OA har vært i kontakt med EuroPark sentralt, men driftssentralen kunne ikke bekrefte at det var noe feil med automaten ved Lillehammer sykehus.

- Vi har ikke anledning til å kommentere enkeltsaker, men vi har ikke fått beskjed om at det har vært noe feil med denne automaten, fikk OA opplyst.

Sabine og Hardy Nickel er redd for at det var en feil med automaten, slik at et enkelt kortnummer ble hengende igjen hele dagen.

- Tenk hvis denne personen plutselig oppdager at flere titusener er borte fra kontoen. Har det skjedd en gang, så kan det sikkert skje igjen, forteller Sabine Nickel.

- Dessuten kan det jo ta litt tid før vedkommende får tilbake pengene sine. Det er nok ingen morsom situasjon, legger Hardy Nickel til.

Les flere saker fra Oppland Arbeiderblad

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.