RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ikke oppdrift for Take-Off

Sist oppdatert:
Oppdriften er blitt borte for Take-Off Reklamebyrå som hadde et driftsunderskudd på nær halvannen million kroner i fjor.

Take-Off Reklamebyrå slo sammen alle datterselskapene til ett selskap, uten at det gav positive resultater på bunnlinja. Med et driftsresultat på 1,4 millioner kroner er det vel alt annet enn oppdrift for byrået.

På grunn av fusjonen er det vanskelig å sammenligne tallene fra 2001, men de summerte årsresultatene fra 2001 viser et lite overskudd. Take-Off Holding, som ble til Take-Off Reklamebyrå etter fusjonen 1. januar 2002, hadde en marginal omsetningi 2001. Årsresultatene i datterselskapene i 2001 så imidertid slik ut:

Sammenlignet med 2002-tallene er det dyster lesning. Take-Off hadde driftsinntekter på 22,9 millioner kroner, og driftsutgifter på 24,2 millioner kroner, hvilket gir et driftsresultat på minus 1,4 millioner. Ordinært resultat før skatt er imidertid på minus 1,7 millioner kroner.

Heldigvis for Take-Off hadde datterselskapene en god egenkapital, som ble med i fusjonen. 1,7 millioner kroner i egenkapital ble med til reklamebyrået. Ved inngangen til 2003 var det bare en halv million igjen av denne potten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere