RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ingebrigt og Knut Harlem ut av ledergruppen

Sist oppdatert:
Knut Harlem og Ingebrigt Steen Jensen vil jobbe som tekstforfattere i Dinamo Reklamebyrå, men er ikke lenger en del av ledergruppen.

Lars Joachim Grimstad (31) er tekstforfatter og har jobbet i Dinamo siden starten i 1997. Tom Søgård (44) har vært konsulent i Dinamo Reklamebyrå siden 2000.

Sammen med administrerende direktør, Bjarne Wollmann (59), utgjør de tre nå byråets ledergruppe, Grimstad som kreativ og Søgård som faglig leder.

Dermed forsvinner de kreative lederne Knut Harlem og Ingebrigt Steen Jensen fra ledertrioen i reklamebyrået. De to vil fortsatt jobbe som tekstforfattere, men skal i større utstrekning konsentrere seg om kreativ og strategisk rådgivning, skriver Dinamo i en pressemelding.

- De har jo aldri tid til å være kreative ledere, men har mange andre jern i ilden. Det foreligger ikke noe dramatikk i dette skiftet, sier Dinamos reklamesjef Bjarne Wollmann til Propaganda.

- Vi ønsker med å sette et enda sterkere fokus på faget vårt og på det kreative produktet, sier Wollmann.

– I den forbindelse oppretter vi blant annet en egen faglig leder-stilling som vil få et særskilt ansvar for konsulent- og prosjektlederapparatet, på samme måte som det den kreative lederen har overfor kreatørene, sier Wollmann.

Den nye stillingen dreier seg om alt som ikke har med den kreative delen å gjøre. Vi slipper ungdommen til, selv om den ene av de tre drar opp snittet betraktelig, sier Wollmann med en latter.

- Reklamebransjen har tradisjonelt sett vært en ganske konservativ og endringstreg bransje. Men når omverdenen endres stadig hyppigere, er det viktigere enn noensinne at vi som jobber med kommunikasjon både forstår og adopterer forandringer raskt og er i konstant faglig utvikling, sier faglig leder Søgård i pressemeldingen.

Den nye kreative lederen har jobbet i reklamebyrået siden 1999, den siste tiden i team med AD Egil Pay.

– Det er vel ingen ting som tyder på at informasjonskaoset blir noe særlig mindre. Og i et overkommunisert samfunn blir det til syvende og sist de gode idéene som står ut, enten det gjelder strategi, mediavalg, budskap eller utforming, sier kreativ leder Lars Joachim Grimstad.

– Vi har nok aldri vært sterkere bemannet og bekvinnet enn akkurat nå, mener han.

– Samtidig kan nok Dinamo bli enda flinkere til å være mer synlige og tilstede i bransjen. Vi har brukt mye tid og krefter på å etablere en sterk kultur og et godt miljø her ute på landet, nå er det kanskje på tide å ta bussen inn til byen litt oftere, sier Grimstad.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere