RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Pakk barnevognen i papp

Sist oppdatert:
Da flyet fra Spania landet i Bergen, var barnevognen påført skader for 2500 kroner. Men Norwegian nekter å dekke regningen siden vognen var pakket inn i plast.

Da Edle Norheim reiste fra Bergen til Spania, fikk hun utlevert en stor platspose og tape fra Norwegian-skranken for å pakke inn barnevognen. Plastsekken tok hun vare på, og pakket vognen godt i den samme sekken da hun tok flyet hjem igjen lørdag. Likevel var barnevognen påført skader for 2500 kroner da hun ankom Flesland. Siden vognen ikke var pakket inn i papp eller annen hard emballasje, får ikke Norheim erstatning, skriver Bergens Tidende.

- Det står i forskriftene våre at skjøre gjenstander som barnevogner skal pakkes godt. Helst i orginalemballasje, sier informasjonssjef Anne Grete Ellingsen i Norwegian til avisen.

Edle Norheim reagerer på at Norwegian ikke har de samme rutinene som de andre selskapene, og liker dårlig at de deler ut slike plastsekker til kundene hvis de samtidig mener dette ikke er tilstrekkelig. Hun får støtte fra Forbrukerrådet, som anbefaler henne å klage.

- Det at kunden har fått plastposer i skranken underbygger hvor vanskelig det er å orientere seg. Dessuten har det ikke vært vanlig hos andre flyselskap å pakke en barnevogn på annen måte, sier jurist Else Korsvik i Forbrukerrådet til avisen.

De andre flyselskapene, som SAS Braathens og Widerøe, godtar plast som god nok innpakking, og viser blant annet til at pappesker tar for lang tid for kunden og at en boks vil gi overvekt på bagasjen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere