RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Verre for funksjons-hemmede

MEGASVINDEL: Oslo-kvinnen rasket til seg 4,5 millioner kroner ved å lyve til NAV, ifølge tiltalen.
MEGASVINDEL: Oslo-kvinnen rasket til seg 4,5 millioner kroner ved å lyve til NAV, ifølge tiltalen. Foto: illustrasjon
Sist oppdatert:
Brukerpassordningen skaper større problemer for funksjonshemmede.

(iOslo.no) Funksjonhemmede som har behov for å bytte ut hjelpemidler kunne tidligere kontakte leverandøren direkte. En endring i den såkalte brukerpassordningen førte dog til at brukerne måtte gå via NAVs hjelpemiddelsentral fra 1. januar i år. Dette gjelder både reperasjon, service eller skifte av utstyr.

- Forverret
- Det som skulle være en forbedring har blitt en forverring, sier assisterende generalsekretær i Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO), Jarl Ovesen, til NRK Østlandssendingen.

- Det er nå mer kronglete for brukerne å få byttet ut eller reparere hjelpemidler.

Tar selvkritikk
NAV innrømmer at de har hatt problemer med å hjelpe folk i 2008.

- I denne fasen har vi dessverre hatt en del sykdom som har gjort at vi har hatt redusert bemanning, sier avdelingsdirektør i NAVs hjelpemiddelsentral i Akershus, Tore Lund Bache, til NRK.

- Det er ikke bra, og det er ikke slik det skal være.

Les flere nyheter hos iOslo.no

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere