Antallet klager fra misfornøyde kunder har økt kraftig sammenlignet med samme periode i fjor. Variasjonen er også stor. Noen krever tilbakebetalt noen får hundre kroner, mens andre har krav som strekker seg opp i hundretusener.
- Vi gjør det vi kan for å rette opp omdømmet vårt. I mange av sakene akter vi å ta på oss et større ansvar enn det vi strengt tatt hadde trengt å gjøre, sier informasjonsrådgiver Knut Morten Johansen i SAS Braathens til Aftenposten.
Se gratis videoklipp på web-tv her
SAS Braathens sier til avisen at de vill innfri de fleste kravene om utbetalinger, men da må passasjerene dokumentere at de er påført faktisk kostnader. Selskapet understreker likevel at udokumenterte krav ikke avvises automatisk.
Denne holdningen skal ifølge selskapet ha ført til bekymring blant andre flyselskaper. Konkurrentene frykter en raus behandling av klager skal føre til en presedens som kan vise seg å være svært kostbar for selskapene.

Kommentarer til denne saken