Dette klager Nextgentel-kundene på

Sjekk de 15 vanligste problemene nettkundene til Nextgentel sliter med.

I et brev Forbrukerombudet sendte ut til klagerne i slutten av september, ramses de vanligste problemene opp (se boksen til høyre).

- Både overfor bransjen generelt og til Nextgentel har vi sagt: Tenk ikke bare på å få nye kunder, tenk også på kundene dere allerede har fått, sier seksjonssjef Bente Øverli i Forbrukerombudet til Nettavisen.

Jobber med nye regler
- Vi får for mange henvendelser om Nextgentel, sa underdirektør Ole A. Lie i Forbrukerrådet for en måned siden.

Derfor har IKT-bransjen blitt tatt med på høring om god skikk-regler for kundeservice. Nextgentel, Telenor, Netcom og UPC har alle sendt inn høringssvar, og reglene er nå under utforming.

- Vi opplever at selskapene tar kundeservicen på alvor og at bransjen prøver å endre en del ting for å komme forbrukerne i møte. Jo mer forbrukerne klager og jo mer mediene skriver om dette, jo bedre vil kanskje servicen bli, sier seksjonssjef Øverli.

- Dårlig kundeservice
I brevet heter det: «Forbrukerombudet har allerede hatt flere møter, og sendt flere brev til Nextgentel vedrørende problemstillinger klagere har skildret for oss. Vi ser imidlertid at det fortsatt er mange forbrukere som opplever dårlig kundeservice fra Nextgentel, og vi vil fortsette dialogen med Nextgentel videre fremover».

Direktør for selskapets kundesevice, Elin Nina Visthoff, hevdet for en måned siden at Nextgentel har forbedret kundeservicen det siste året.

- Vi er der vi skal være i dag, men selvfølgelig har vi en del igjen. Det tar lang tid å snu markedets negative oppfatning av selskapet, sa Visthoff til Bergens Tidende.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.