RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Drar innpå svenskene på nett

Tror norske byråer kommer til å ta inn på svenskenes nettforsprang.

- Hva kommer til å påvirke utviklingen i din bransje mest i de kommende årene?

Et kraftig oppsving i kreativitet og opplevelser på interaktiv reklame, hvor vi kommer til å ta kraftig inn på den posisjonen våre svenske cyber-venner har. Norske annonsører kommer til å forstå at man må bruke langt større ressurser på utvikling av nettløsninger.

- Hvilken norsk merkevare er sterkest, og hvilken merkevare burde bli mer kjent?

For meg er Freia det sterkeste norske merkevarenavnet. Flyktninghjelpen (hvis man kan kalle det en merkevare) burde bli mer kjent, på grunn av sitt viktige arbeid for millioner av mennesker på flukt over hele verden. De er verdensledende i sitt felt, og noe nordmenn burde være svært stolte av. Skylder å gjøre oppmerksom på at begge ovennevnte merkevarer er kunder i SMFB.

- Hva er din oppfordring til resten av bransjen?

Lage enda flere intelligente og relevante løsninger for våre oppdragsgivere, slik at vi inspirerer hverandre til sunn konkurranse om å levere de beste løsningene.

- Hvordan skal du tilbringe ferien i år?

I et bittelite rødt trehus i Grimstad.

- Hva er den største medienyheten så langt i 2007?

Valla/Yssen-saken.Hvis man tenker på den største saken i media? Hvis det handler om mediabransjen, så er det vel føljetongen om et visst oppkjøp.

- Hva tror du om de nye sjefene i TV 2 og NRK?

Det virker som svært kompetente og dyktige folk.

- TV-seingen har falt i 2007. Når dør tradisjonelt tv ut?

Som med aviser, bøker, magasiner og andre «gamle» medier som har blitt spådd en sakte død av enkelte, tror jeg aldri tradisjonelt tv dør helt ut. Men at tv-hverdagen blir helt annerledes, det tror jeg.

- Skal du på det digitale bakkenettet?

Ja.

- Hvilken avis tror du kommer til å leve lengst av dagens riksaviser?

Svar fra hjertet: Dagbladet. Svar fra hjernen: Dagens Næringsliv.

- Hvilken reklamekampanje er det du har lagt mest merke til i første halvår?

Man legger dessverre alltid mest merke til det man synes er hjernedødt, som bare satser på å få deg til å overgi deg ved å dunke inn-med-teskje-for-vi-tror-ikke-du-er-smart-nok-til-å-tenke-selv-budskap. Her går jeg ut fra at man er ute etter hva man synes er bra, og det er ikke alltid det er like synlig, dessverre. Jeg synes Dinamo og SAS har laget en klok og bra kampanje, jeg synes Kitchen og Djuice kanskje står for den mest spennende markedsføringen i Norge akkurat nå. Det er vel ikke lov til å nevne egne ting, så da ønsker jeg alle en god sommer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere