*Nettavisen* Nyheter.

Frelsesarméen slo ut RBK

Frelsesarmeen slo ut både flyselskapet Norwegian og Rosenborg Ballklubb da den onsdag mottok Norske Informasjonsrådgivere (NIR) Omdømmeprisen 2003.

29.10.03 19:04

Frelsesarmeen ble stemt fram til seier av rundt 100 informasjonsrådgivere i NIRs medlemsbyråer. Og det er ikke måte på godordene:

«Fantastisk sterkt navn, som alle assosierer med noe viktig og særdeles positivt.»

«Er nyskapende i sin kommunikasjon og tar i bruk nye og spennende virkemidler i å nå ut med sitt budskap.

«De er den religiøse organisasjonen alle og enhver aksepterer står på gata og ber om penger. Frelsesarmeen har latt handling følge ord og lære.»

- Tenk mer på omdømmet
Prisen ble overrakt under Omdømmedagen 2003 av informasjonsdirektør Hans Christian Bangsmoen i Wilh. Wilhelmsen, som vant prisen i fjor. Markedssjef Jan Størksen mottok prisen på vegne av Frelsesarmeen.

NIR håper at prisen vil stimulere til at bedrifter, offentlige instanser og organisasjoner tenker mer på sitt omdømme i det daglige virke.

God etikk og bevisst kommunikasjon
I priskriteriene heter det blant annet at «vinneren skal være respektert for god etikk og moral, opptre ansvarlig overfor samfunnet og miljøet, og ha et bevisst forhold til kommunikasjon, proaktivt og reaktivt».

Røyksopp, Miljøverndepartementet, Røde Kors og Sosialistisk Venstreparti var blant de andre nominerte til prisen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.