RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gilde nedringt

Sist oppdatert:
Gilde har fått flere forbrukerhenvendelser de siste ukene enn de vanligvis har på ett år.

Les også:Ung mann E.coli-smittet

- Vi har hatt mottatt 4000 samtaler til forbrukertelefonen vår de siste ukene, forteller kommunikasjonsdirektør Nina Sundqist til TV 2 Nettavisen. Vanligvis mottar telefonen rundt 3000 henvendelser årlig. Telefonstormen har kommet fra redde og usikre kunder.

Utvidet
Da E.coli-saken ble kjent bemannet Gilde opp telefonen, og utvidet åpningsidene.

- Vi åpnet den også i helgene, og det viste seg å være et tilbud det var behov for, sier Sundqist.

Normalt er telefonen åpen kun i ukedagene, og snittet for 2005 var ifølge Gilde 10-12 henvendelser daglig.

Redde
- Den første tiden gikk mange spørsmål på hvor de fant det mye omtalte produksjonsnummeret 103 på kjøttdeigen. Deretter har mange ringt «for sikkerhets skyld» sier Sundqist. Hun sier det har vært langt mellom de sinte telfonene, men at mange naturlig nok har vært både redde og forvirret. Når kjøttdeig ble byttet ut med morr-pølse som mulig smittekilde ble mange naturlig nok usikre på nytt.

- Folk har vært veldig forståelsesfulle, og de siste ukene har det også strømmet på både med mail og telefoner med støtteerklæringer, forteller hun.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere