RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gresvig kan få 800.000 i bot for reklamepåstander

Fagdirektør Jo Torkel Gjerdrem i Forbrukerombudet.
Fagdirektør Jo Torkel Gjerdrem i Forbrukerombudet. Foto: Cf-wesenberg (forbrukerombudet.no)
Sist oppdatert:
G-Max-butikkene påberopte seg «ryddesalg», «kanonpriser», «rå pris», «jubileumssalg» og «åpningsfest», men oppga verken førpris eller prisavslag. Forbrukerombudet har fått nok.

Ombudet har sendt Gresvig et varsel om tvangsgebyr på 800.000 kroner, ifølge Dagens Næringsliv etter at Gresvig reklamerte for sportsutstyr i G-Max-butikkene på Ski og Slependen, samt på gsport.no, tidligere i år. Markedsføringen lovet ryddesalg», «kanonpriser», «rå pris», «jubileumssalg» og «åpningsfest», men Forbrukerombudet påpeker at det verken ble oppgitt førpriser og prisavslag.

Det er Gresvigs argeste konkurrent, XXL, som har klaget markedsføringen til Gresvig inn til Forbrukerombudet. I sitt svar hevder Gresvigs advokat Terje Sverdrup Mår på sin side at «lovbruddene hos XXL er av klart større omfang». Han følger opp med å påstå at ombudet forskjellsbehandler de to kjedene til XXLs fordel.

– Vi har ikke drevet usaklig forskjellsbehandling slik Gresvig hevder. Etter vårt syn er alle sportsutstyrsaktørene behandlet likt, men det er altså ikke alle aktørene som har opptrådt likt, sier fagdirektør Jo Gjedrem hos Forbrukerombudet. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere