RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gunnar betalte 1,50 for lite - fikk gebyr på 60 kroner

FORBANNET: Gunnar Hildonen fikk et straffegebyr fra Posten på 60 kroner.
FORBANNET: Gunnar Hildonen fikk et straffegebyr fra Posten på 60 kroner. Foto: Vidar Dons Lindrupsen
Sist oppdatert:
- Dette er frekt av Posten!

Karlsøymannen Gunnar Hildonen er fortørnet etter at han fikk et straffegebyr langt over det han betalte for å sende et brev fra kommunesenteret Hansnes i Karlsøy, og til Tromsø kommune - en strekning på rundt fem mil, skriver Nordlys.

- Kravet var på 60,50 kroner. Jeg er veldig lei meg over at jeg ikke veide brevet med en postvekt, skriver en sarkastiske Hildonen til Postens administrasjon.

Frekt
- Dette er frekt av Posten. Tenk å bruke ressurser på å kreve inn 1,50 kroner ved å sende ut to ark og en konvolutt. Jeg vil kalle dette miljøkriminalitet, og vurderer nesten å gå til politianmeldelse av Posten på grunn av metodene den bruker. Nei, dette er bare trist. Her bruker de tydeligvis tid og ressurser til å kreve inn en fillesum. Har ikke Posten hørt om internett? En mail til meg kunne glatt løst problemet!

Hildonen mener gebyrsaken er fryktelig dårlig markedsføring av Posten.

- Rett og slett skremmende!

1,50!
For ordens skyld: Riktig porto skulle være 14 kroner. Hildonen betalte 12,50 og mangler dermed 1,50 kroner på å unngå bråket med Posten.

Hildonen lover å betale det han skylder, og gir Posten klar beskjed om at noe mer ikke er aktuelt å punge ut med.

- Sannsynligvis havner dette som en inkassosak. Jeg ønsker Posten lykke til, sier en kampklar Gunnar Hildonen.

MEST LEST PÅ NETTAVISEN:

Gjensidig tillitt
Informasjonssjef Pål Jakobsen i Posten Tromsø, har forståelse for Hildonens reaksjon, men prøver samtidig å forklare:

- Dette handler om et gjensidig tillitsforhold mellom oss og kunden. Det er akkurat som når du kjøper billett på trikken i Oslo. Du er selv ansvarlig for å kjøpe rett billett.

- Nå tror jeg ikke Hildonen på noen som helst måte har prøvd å jukse oss. Han har nok bare vært litt uheldig. Husk at posten som konsern taper flere 10-talls millioner kroner hvert år på mangelfull porto. Derfor gjør vi stikkkontroller.

- Send klage
Jakobsen understreker at kravet fra posten så vidt dekker kostnadene.

- Vi har ikke lov å tjene penger på slike gebyr. Og jeg må si at det tross alt ikke er snakke om store summer. Det tror jeg alle forstår.

- Hildonen må gjerne sende inn klage til oss, påpeker informasjonssjefen.

Les andre saker fra Nordlys her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere