RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kritiserer Telenors køsystem

Sist oppdatert:
Forbrukerrådet synes det er betenkelig at telegiganten lar gode kunder komme først i køen.

- Det er ekstra urimelig når man som vanlig kunde risikerer å få lang ventetid til høy pris i telefonen fordi andre går foran. Denne praksisen er ikke verdig for en betydelig markedsaktør som Telenor, sier sier Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen.

Ifølge NRK kommer du bakerst i køen dersom du ringer for mindre enn 500 kroner i måneden. Administrende direktør for Telenor kundeservice, Erik Helset, bekrefter at dette gjelder for både fastelefon og mobil.

LES OGSÅ: God skikk-regler for kundeservice på vei

Forbrukerrådet mener det er fullstendig uakseptabelt å ha skjulte prioriteringer av kundene.

- Skal man prioritere å gi ulik service, må dette være åpent, f.eks i form av ulike abonnementer med ulik servicegrad og ulik pris. Vi aksepterer at næringsdrivende prioriterer de beste kundene, men da må det gjøres åpent, slik som for eksempel flyselskapene gjør det, sier Lund-Isaksen til rådets nettside.

LES OGSÅ: Dette klager NextGentel-kundene på

Forbrukerrådet han nå sendt brev til Telenor der de ber om en redegjørelse for ordningen.

LES OGSÅ: Mobilkundene mindre fornøyde

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere