Kurses til å bli bedre lærere

Nesten 18.000 lærere i grunn- og videregående skole har hittil deltatt på kurset LærerIKT.

Tilbudet er et landsdekkende etterutdanningstilbud som ble satt igang høsten 2002. Målet er å skape en nasjonal satsing på økte datakunnskaper i norsk skole, og gjøre lærere bedre rustet til å bruke data i skolehverdagen.

På oppdrag fra Utdannings- og forskningsdepartementet har Høgskolen i Agder ledet utviklingen av kurset, og to universiteter og tolv høyskoler har deltatt i utviklingsarbeidet.

En evaluering av kurset har hittil vist at deltakernes faktisk øker sin tekniske kompetanse gjennom å være med, og evnen til å bruke disse kunnskapene i undervisningen ser også ut til å ha økt.

Totalt er det bevilget ca 100 millioner kroner til å utvikle kurset samt til å dekke kursutgifter i årene 2002 til 2004.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag