RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mobil gikk amok, sendte 8000 sms

Sist oppdatert:
Én eneste sms kostet bergenskvinnen 3400 kroner. Mobilselskapet skylder på telefonen.

(iBergen.no) : 31. desember. Klokken tikker mot midnatt, og Hege Olsen fra Bergen bestemmer seg for å videresende en søt nyttårs-sms med to små bjørner til sin venninne Evy Anita Lundøy. Selv om man er vant til tregt nettverk nyttårsaften, går alt bra. Meldingen kommer av gårde, og det hele ser ut til å være i skjønneste orden. Hos Hege.

- Ble forbannet
I andre enden sitter derimot venninnen Evy Anita og er småsjokkert. Meldingene raser inn på telefonen hennes, og fyller opp innboksen gang på gang, skriver Bergensavisen.

– Jeg kunne ikke bruke telefonen i det hele tatt. Det raste inn 140 meldinger og fylte opp innboksen min. Slettet jeg dem, kom det bare 140 til med en gang. Det var helt sykt! Jeg ble etter hvert ganske forbannet, for det var jo ikke Heges feil. Det gikk faktisk flere dager før jeg fikk nyttårshilsener fra andre venninner, sier Evy Anita til iBergen.no.

Regning på 8000
Meldingene stopper ikke å rase inn før etter seks dager. Da er meldingen sendt hele 8000 ganger! Sms-orgien resulterte i en regning på 3400 kroner, som Chess i starten var innstilt på at Hege Olsen måtte betale.

– Da jeg tok kontakt, lo de og syntes det var utrolig morsomt. Men da det kom til skyldspørsmålet, fikk jeg bare en e-post med beskjed om at det måtte være noe galt med telefonen min. Det måtte BA til før de snudde, sier Hege Olsen til iBergen.no.

Chess hevder fortsatt at de ikke har skyld i meldingsterroren, men skylder på en feil i softwaren på telefonen, en Nokia 6280, eventuelt et virus i noe Hege har lastet ned på telefonen. Les mer om problemene med Nokia 6280 her.

Administrerende direktør i Chess, Per-Christian Andersen, sier likevel at Chess skal ta regningen.

Har byttet til Telenor
– Hun skal slippe å betale det dette koster. Selv om det ikke er vår feil, skal vi rydde opp i det. Vi vil ikke at hun skal ha et anstrengt forhold til Chess, sier Andersen til BA.

Hege Olsen har per dags dato ikke noe forhold til Chess i det hele tatt lenger.

– Kundeservicen deres kan du få billig. Jeg har byttet til Telenor, og har ikke hatt noen problemer, sier Olsen til iBergen.no.

Les flere nyheter på www.iBergen.no

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere