RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Munch-tyveri var god reklame

Sist oppdatert:
Tyveriet av Munch-kunst fra Refnes Gods viste seg å være god reklame for hotellet. Nå står utenlandske medier i kø for å lage treportasjer.

- Det var overveldende å få telefon fra Reuters, The New York Times, The Guardian og andre utenlandske medier, sier hotellets eier, Widar Salbuvik, til Moss Avis. Dagen etter ranet var han i kontakt med 500 ulike tv- og radiokanaler, tidsskrift og aviser.

De første som har meldt seg på banen med et reportasjeteam er den britiske avisen The Guardian, som vil lage en reportasje om den ettertraktede Munch-kunsten på Jeløy-hotellet.

Salbuvik priser seg lykkelig over at ingen kom fysisk til skade under det brutale tyveriet og sier til Moss Avis at det først er nå, når det er klart at episoden fikk en så hyggelig utgang, at hotellet kan forsøke å lete etter positive sider ved dramaet.

- Dette er verdensreklame vi aldri selv ville hatt råd til selv, sier hotellets direktør Rolf Skodjereite til avisen.

Det er forøvrig ikke første gang Refsnes Gods uforskyldt havner i nyhetene. I 1988 ble det stor oppstandelse da straffedømte Jonas Wold rømte under en fengselspermisjon. Han hadde akkurat spist en bedre middag ved hotellet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere