Gå til sidens hovedinnhold

PR-byrå bak Union-tilbud

Et PR-byrå sto bak Petter Stordalens og Øystein Stray Spetalens velregisserte forsøk på å redde papirfabrikken Union.

Finanskjendisene fikk massiv medieoppmerksomhet da de på en bredt anlagt pressekonferanse torsdag la frem det de kaller «Grenlandsløsningen»: Et bud på 100 millioner kroner for papirfabrikken Union i Skien.

- For Øystein og meg er målet enkelt. Det skal fortsatt flyte tømmer i Telemarkskanalen, erklærte Stordalen. Ifølge nettstedet Propaganda er det PR-byrået Geelmuyden.Kiese som har skrevet talen.

Trolig vil ikke investorene få kjøpt fabrikken, ettersom Norske Skog ikke vil selge den til noen som skal drive papirproduksjon. Likevel vil de være vinnerne i denne saken, mener mange. «Årets PR-stunt», skriver Finansavisen på forsiden fredag. Også nettavisen iMarkedet kaller tilbudet et PR-stunt.

Daglig leder Stein Jacob Frisch i Geelmuyden.Kiese innrømmer at byrået har vært involvert.

- Jeg kan bekrefte at vi har hatt et oppdrag for Grenlandsløsningen, sier han til Propaganda.

Reklame

NÅ: Eksklusiv motebutikk er i gang med sitt årlige salg