RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Illustrasjonsfoto: Scanpix)

Sexmiddel-reklame sendt til avdøde

Sist oppdatert:
Syv personer som har vært døde i over ett år, har fått et personlig adressert tilbud i posten om å teste potensmiddelet Orexi.

«Etter 30 minutter er du klar for å elske hele natten og det virker i et halvt døgn. Middelet øker seksualdriften, gir utholdenhet og kraftfulle orgasmer», heter det blant annet i brevet som firmaet Medisinsk Forlag AS, som trodde det sendte ut 5000 brev med tilbud om potensmiddelet Orexi til såkalte «erotikkunder».

Isteden viser det seg at tilbudet om å teste middelet er sendt til vanlige personer uten spesiell sans for erotikk, blant dem altså flere avdøde personer.

Firmaet bak brevet beklager feilen dypt.

- Jeg forstår godt at folk kan føle seg støtt av disse tilbudene. Selv hadde jeg også blitt hoppende gal, sier daglig leder Tor Wauer i firmaet Medisinsk Forlag AS til Østlandets Blad.

- Dette er flaut, pinlig og en stor tabbe fra vår side. Vi kjøpte adresselistene fra et firma som påsto at navnene på listen var såkalte erotiske kunder. Det vil si potensielle kunder til akkurat dette produktet. Det viste seg at det var fullstendig feil.

Nå lover han at firmaet skal legge om rutinene og forfølge saken overfor firmaet som solgte navnelistene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere