RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tilbød død mann potenspiller

Foto: Thomas Frigård (Raumnes.no)
Sist oppdatert:
En mann som har vært død i 11 år fikk nettopp et brev med tilbud om å kjøpe potenspiller. – Veldig sårt, sier enken.

Det er firmaet NaturaMed Pharma AS som har sendt brevet til den avdøde Nes-mannen, der de i brevet, som er utformet som et personlig brev, lover økt sexlyst, økt prestasjonsevne og nytelse, skriver avisen Raumnes.

Brevet er sendt i mannens navn, men til konas nye adresse. Men mannen døde i 1998.

– Jeg kom nylig hjem etter en sykehusinnleggelse, så finner jeg et slikt brev til min avdøde mann i postkassa. Dette er veldig sårt, og dette brevet har vært en stor belastning for meg, sier den avdøde mannens enke til avisen.

– Forkastelig
Firmaet lover også den avdøde mannen en «tøff overraskelsesgave» hvis han svarer innen ti dager.

– Dette er rett og slett et forkastelig salgsframstøt og ondskap. Hvem er det som kan sende noe slikt til min avdøde mann, men i min adresse, spør enken.

Hun lurer veldig på hvordan firmaet har fått tak i den nye adressen hennes. Mannen bodde aldri der, i omsorgsboligen er hun nå bor.

Forbrukerombudet opplyser at de har mottatt flere klager på firmaet NaturaMed Pharma AS, men ingen klager på lignende forhold som dette. De slår imidlertid fast at salgsframstøtet er ulovlig og brudd på god markedsføringsskikk.

– Rutinesvikt
Markedssjef May Vivi Barkås i NaturaMed Pharma AS sier til avisen Raumnes at rutinene har sviktet.

– Her har det tydeligvis gått ordentlig galt, og det beklager vi på det sterkeste. Jeg har stor forståelse for at familien reagerer kraftig på dette, og vi skal finne ut hva som har skjedd i dette tilfellet, sier Barkås.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere