RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

To samtaler kostet 26.000 kroner

Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto (Scanpix)
Telenor mente Tomas Labba fra Hamarøy i Nordland i løpet av to samtaler hadde snakket i mobiltelefon i nesten åtte døgn. Nå kryper Telenor til korset og innrømmer feil.

Labba skulle ifølge regningene fra Telenor først ha snakket i mobiltelefonen i nesten to døgn i strekk, deretter i nærmere seks døgn. Telegiganten måtte etter hvert erkjenne at det var begått en feil, og frafalt kravet om betaling på 6.296,22 og 20.310 kroner for to inngående samtaler mens Labba i desember oppholdt seg i Sverige, skriver Avisa Nordland.

- Fikk sjokk
- Jeg fikk sjokk og ble redd da den første regningen kom på julaften. Til overmål ble telefonen min stengt samme dag på grunn av høye telefonregninger. Den ble først gjenåpnet for et par uker siden. I mellomtiden var jeg uten mobiltelefon, sier Labba.

Telenor Mobil var ikke sen med å legge seg flat da Labba ba om samtalespesifikasjoner for regningene. De viste blant annet at reineieren hadde hatt en ny telefonsamtale bare 51 minutter etter at samtalen som skulle ha vart i 42 timer, var påbegynt. I løpet av disse timene var det også registrert flere andre samtaler.

Informasjonssjef Knut Sollid i Telenor sier imidlertid at telefonkunder ikke trenger å engste seg for å få feilaktig høye telefonregninger.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere