UDI med egen katastrofetelefon

Trygve G. Nordby, UDI-direktør.

Trygve G. Nordby, UDI-direktør.

Direktør Trygve G. Nordby lover at UDI vil være lempelige i forhold til utlendinger som har behov for å reise til hjemlandet i forbindelse med flomkatastrofen.

04.01.05 11:17

- For utlendinger som er direkte berørt av katastrofen i Sørøst-Asia vil UDI utøve en så lempelig praksis som mulig og søke å finne praktiske løsninger som gjør det mulig å raskt å foreta nødvendige reiser mellom Norge og sine hjemland, sier direktør Trygve G. Nordby i en pressemelding.

Utlendingsdirektoratet (UDI) har åpnet en egen informasjonstelefon for personer som er berørt av flomkatastrofen i Sørøst-Asia og som har spørsmål knyttet til utlendingssaker.

Telefonummeret er 23 35 15 14.
Telefonen er betjent fra klokken 08.15-18.00.

Her kan berørte av flomkatastrofen få svar på spørsmål til søkander om visum, familiegjenforening, reisedokumenter, asylsøknader og muligheter for hjemreise.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.