Gå til sidens hovedinnhold

UDI med egen katastrofetelefon

Direktør Trygve G. Nordby lover at UDI vil være lempelige i forhold til utlendinger som har behov for å reise til hjemlandet i forbindelse med flomkatastrofen.

- For utlendinger som er direkte berørt av katastrofen i Sørøst-Asia vil UDI utøve en så lempelig praksis som mulig og søke å finne praktiske løsninger som gjør det mulig å raskt å foreta nødvendige reiser mellom Norge og sine hjemland, sier direktør Trygve G. Nordby i en pressemelding.

Utlendingsdirektoratet (UDI) har åpnet en egen informasjonstelefon for personer som er berørt av flomkatastrofen i Sørøst-Asia og som har spørsmål knyttet til utlendingssaker.

Telefonummeret er 23 35 15 14.
Telefonen er betjent fra klokken 08.15-18.00.

Her kan berørte av flomkatastrofen få svar på spørsmål til søkander om visum, familiegjenforening, reisedokumenter, asylsøknader og muligheter for hjemreise.

Reklame

Her kan du levere Vikinglotto

Kommentarer til denne saken