RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Verstingene er kåret

Sist oppdatert:
Se hvem som irriterer oss mest av alle når det kommer til kundeservice. Og hvem som satte oss i kø.

Tirsdag kunne Nettavisens lesere stemme over hvem som var serviceverstingen her i landet.

På pallen
Vi samlet opp de seks selskapene vi fikk mest negative henvendelser på etter at vi laget saken «Norges verste kundeservice». Telenor, Get, SAS, Elkjøp, Next GenTel og Netcom knivet om den ikke altfor gjeve førsteplassen i kåringen.

Onsdag ettermiddag hadde Nettavisen fått inn hele 10.013 stemmer fra leserne. Telenor stakk av med en ganske klar seier med 32 prosent. Elkjøp og Next GenTel kapret de to andre pallplasseringene med henholdsvis 18 og 14 prosent.

Les også: Disse driver deg til vanvidd.

Beklager
Direktør for kundeservice i Telenor, Erik Helset, sier at de tar Nettavisens avstemning alvorlig.

- Vi synes selvfølgelig ikke at dette er noe stas og vi er ikke tilfreds med resultatet av denne avstemningen. Vi har 25.000 henvendelser til kundeservice hver eneste dag her i Telenor og vi har nå fullt fokus på å forbedre oss, sier Helset til Nettavisen.

Helset forteller også om konkrete tiltak som vil skje fremover.

- Vi har et bredt spekter av ting vi vil gjøre og vi har allerede hentet inn flere folk blant annet for å få ned svartiden, det er veldig viktig for oss. Vi kan bare beklage overfor våre kunder som ikke synes vår kundeservice er tilfredsstillende, understreker han.

Liker det ikke
Elektrogiganten Elkjøp likte heller ikke å havne på lesernes versting-liste.

- Vi liker selvfølgelig ikke at vi er på listen der, men samtidig er det positivt at folk har meninger om dette og om oss. Dette er et område som vi kontinuerlig jobber med å forbedre, forteller Kjedeleder i Elkjøp Norge, Bengt Bårdsen, til Nettavisen og legger til:

- Elkjøp jobber med å få ventetiden ned både på telefon og i butikken, vi jobber også mye med ettersalgsservice og det å ha god tilgang på produktene vi har annonsert. Vi gjennomfører også såkalte «Mystery-shoppers»-undersøkelser fire ganger i året hvor vi hyrer inn folk til å teste oss ut, supplerer han.

Innehaveren av tredjeplassen, Next GenTel, svarte ikke på Nettavisens henvendelser onsdag. Vi ble satt på vent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere