Jak is back - del 2

”Jak II: Renegade” har vi allerede skrevet en god del om, og her følger våre inntrykk av spillets siste halvdel.

21.01.04 14:51

Da vi forlot ”Jak II” forrige gang, var det i sorg over at den tidlige koden vi hatt fått tilgang på ikke lot oss komme lenger enn 52%. Så da en tilnærmet ferdig utgave av spillet ramlet ned i postkassa var gleden til å ta og føle på, endelig skulle sluttsekvensen rulle. Og det gjorde den etter mer eller mindre nøyaktig 20 timer. Litt lite synes vi, i og med at utviklerne sine utsagn har mer enn hentydet et helt enormt spill. Opplevelsen var riktignok mye bedre enn det mange titler gir en på 40 timer.

Blant de nye tingene vi oppdaget i ”Jak II” sin siste halvdel, var det fjerde våpenet. Dette geværet skyter elektriske ladninger som kan ta rotta på flere fiende i samme slengen, og man velger selv hvor langt kulene skal gå ved å holde inne skyteknappen.

Vanskelighetsgraden var litt lavere (!), og utviklerne lar en heller mestre tingene man har lært i spillets første halvdel enn å introdusere noe nytt. Flere av oppdragene gikk ut på at man skulle kjøre romskipløp eller komme seg til steder bare de med full kontroll over hoverboardet har mulighet til.

Noen bugs og annet fiksfakseri var det selvfølgelig, men utviklerne har lovet at dette vil være fikset til spillet kommer i butikkene 17. oktober. Vi gleder oss, og det bør dere også.

Les også:
Jak is back

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.