RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

JBR best i Aftenposten

Sist oppdatert:
Med en annonse for Statoil klatret JBR McCann helt til topps i Aftenpostens Best-kåring i august.

Annonsen som JBR McCann laget var for å få folk til å gå over til oljefyring. Med teksten "Hvordan takler du en ny strømkrise til vinteren?" skulle annonsen overbevise folk om at olje er den billigste måten å fyre på når nettene blir lange og kulden og strømkrisen setter inn.

Budskapet fra Statoil og JBR forsterkes av et brennende stearinlys i en vegglampe.

- Annonsen for Statoil fremstår som enkel og god. Budskapet om den høyaktuelle problemstillingen kommer tydelig frem. Kombinasjonen tekst og bilde gir inntrykk av en ærlig og tidsaktuell annonse som kler formatet godt, heter det i juryens begrunnelse.

Vinnerteamet fra JBR McCann er AD Kjetill Nybø, tekstforfatter Carina Laurhammer, konsulent Trond Sandø, AD-assistent Stian Birkelid og prosjektleder Anita Nørsett Dahl

BEST er Aftenpostens månedlige kåring av beste annonse trykt i avisen. Konkurransen avsluttes med en årlig kåring.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere