Gå til sidens hovedinnhold

Joker Svarttjern er best i Norge på Post i Butikk

I dag får Joker Svarttjern kake og blomster fra Posten. Årsaken er at forretningen er kåret til landets beste Post i Butikk. Innehaveren er stolt som en hane, og lover de ansatte tur til København.

Romsås: Posten gjennomfører hvert år en kundeundersøkelse. Post i Butikk scorer høyere enn noen gang tidligere, men aller høyest scorer altså Joker Svarttjern på Romsås, som tilhører Norgesgruppen.
Forretningen på 200 kvadratmeter kåres blant butikkene i undersøkelsen til beste Post i Butikk. Det er første gang en Post i Butikk i Oslo vinner.
Joker Svarttjern oppnår en score på 94 poeng, en sum som forteller at kundene er veldig fornøyd med service og kompetanse. Undersøkelsen er gjennomført av Synovate MMI, i mars og april 2007. 13.000 kunder over hele landet er spurt. Postens kunder har uttalt seg om forhold knyttet til blant annet service, kompetansenivå, åpningstider, ventetid, beliggenhet, klagebehandling, kunnskap, omdømme og Posten totalt. Joker Sverttjern har vært i hard konkurranse.

Stolt sjef

Kamran Amin kom til Norge fra Pakistan i 1994. Han bor på Nordstrand, og driver to Joker-forretninger, en i Gamlebyen og en på Romsås.
Forretningen i Gamlebyen er bare på 100 kvadratmeter, men har aller høyestt omsetning av alle de 480 Jokerforretningene på Østlandet. han er stolt av omsetningen, men akkurat nå er han enda mer fornøyd med kåringen som forteller at hans kunder er aller mest fornøyd av alle når det gjelder håndtering av posttjenester.
Amin har ingen enkel oppskrift på hvordan bli en vinner i service. Både han selv og de ansatte har vært på flere kurs hos Posten, og han har lest seg opp på internett. Men nøkkelen er å være hyggelig og skikkelig og hjelpsom, forteller Amin. Han legger ikke skjul på stoltheten over at en forretning i Groruddalen vinner en slik pris.
Dette er med på vise at vi gjør bra ting her, sier Kamran Amin.
Han mener både ledelsen og de ansatte på Joker Svarttjern er fokusert på service. De vet at postkundene er de samme som handler i forretningen. Da nytter det ikke å gi dårligere service ett sted uten at det rammer hele forretningens renommé. Omsetningen i butikken har økt siden Posten kom inn, forteller Amin.

Fantastisk følelse

Amin tror hans kunder er mer fornøyd enn andre fordi de ansatte strekker seg langt i hver enkelt sak. Det er ikke så ofte det er problemer. Men noen ganger har Posten vikarer som leverer pakker, og da kan feil oppstå.
Da er det viktig å løse problemet for kunden, og ikke bare be dem ringe Hovedpostkontoret, sier Amin. To av hans ansatte, populært kalt Lille Bill og Store Bill av kundene, jobber spesielt med posten. De er blitt gode på å spore pakker, skryter Amin. Han lover at de to karene skal få en tur til København på butikkens regning, som påskjønnelse.
Å få en pris som dette, etter en kåring blant kunder i hele landet, det gir en fantastisk følelse. For oss som driver butikk finnes det jo ikke noe bedre enn fornøyde kunder, sier Amir. På spørsmål fra Lokalavisen om hva han tror kundene mener om resten av butikken hans, svarer han at det ofte vanker skryt.
Vi satser på service. Vi skal alltid ha folk på gulvet som hjelper kundene. Du skal ikke oppleve at en ansatt bare peker nedover i butikken og sier i hvilken hylle de skal lete. Vi finner frem varen for dem, sier Kamran Amir.

Reklame

Badetøy og bikini: De største trendene i 2021