RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Jubalon bygger merkevare gjennom spill

Sist oppdatert:
Advergaming er markedsføring og spill i ett. I dag lanseres nettstedet Jubalon, et nettsted for merkevarebygging gjennom spill.

I dag lanseres Jubalon, som er en ren spillsite, kun basert på annonsørspill. Jubalon er et nettsted for spill, konkurranser og premier. Innholdet er basert på spill som er utviklet av annonsører. Anders Gulbrandsen kommer fra stillingen som adm. dir for BBDO Atmosphere og står bak spillstedet.

- Idèen bak Jubalon er at brukere skal ha det gøy og interagere med merker og produkter, fremfor passivt å motta inntrykk fra for eksempel TV-annonsering, sier Anders Gulbrandsen i Jubalon i en pressemelding.

Spill og konkurranser som markedsføring, såkalt Advergaming, tas i bruk av stadig flere norske annonsører. Advergaming har lenge vært en viktig del av marketingmixen for store annonsører i USA.

- Spill er responsutløsende: særlig ved bruk av premier oppnås langt høyere respons enn annen markedsføring, både på nett og andre steder. Spill er merkevarebyggende: brukere opplever en positiv interaksjon med merket, fremfor en uønsket avbrytelse. Gjennomsnittsbrukeren tilbringer 7 minutter i selskap med et spill, kontra 30 sekunder på en TV-spot, sier Gulbrandsen.

Nettannonseringen øker, men mye av den tradisjonelle bannerannonseringen plages av lavt kreativt nivå og dårlige resultater. Jubalon presenteres som en ny form for markedsføring på nett.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere