*Nettavisen* Nyheter.

Kanal 24 i fremgang

I forrige uke hadde Kanal 24 mer enn 400.000 lyttere hver dag.

Økningen for kanalen skjer etter at TV 2 har kjørt en omfattende reklamekampanje den siste tiden.

Lytterandelen for kanalen gikk opp fra 8 til 10 prosent forrige uke.

- Kanal 24 er blitt og kommer til å bli mer homogen. Vi er sikrere på det innholdet vi produserer og på hvordan vi setter sammen programmene. Dessuten har vi fått programledere som har noe å levere, og som mener noe. Det gir programmer med mer substans, som henger sammen med den innholdstunge konsesjonen vår, sier radiosjef Jan Erik Pedersen til Kampanje.

Han tror at kanalen i det profesjonelle radiomiljøet nå har fått et godt rykte. Likevel tror han at kanalen enda trenger noe tid på å få en naturlig plass i det norske radiomarkedet

- I forhold til befolkningen generelt føler jeg at vi kanskje trenger noe lenger tid på å spre det glade budskap, sier Pedersen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag