RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Klart for Nokias reklamestunt

Sist oppdatert:
Et av Europas største markedsførings-stunts, Nokia Game, starter denne uken. Nokia tror på mer enn en million deltagere.

I flere uker har Nokia kjørt en større reklamekampanje for å markedsføre sitt interaktive multimediespill, Nokia Game.

19. november begynner spillet som egentlig er et 10 dager langt interaktivt rollespill. Flere hundre tusen mobilbrukere ventes å engasjere seg i spillet, som i fjor engasjerte over en million spillere. Vinnerne i hvert enkelt land vil motta en Nokia N-Gage spillkonsoll i premie.

Målet med Nokia Game 2003 er å hjelpe hovedpersonen, Flo – en 18-år gammel "mobile jockey" – med å overvinne den onde AnyOne-klanen.

- I årets spill får deltakerne poeng for hurtighet og fingernemhet i tidsbestemte spill og problemløsing, men vil også krediteres for samarbeid med andre spillere og implementering av lagstrategi, sier Johan Eidhagen, markedssjef, Nokia Mobile Phones Skandinavia, i en pressemelding.

I løpet av spillet vil deltakerne motta et oppdrag som de må fullføre ved å bruke ledetråder og informasjon som de får via Internett, SMS, chat, automatisk telefonsvarere eller korte filmsnutter som distribueres over WEB.

- I fjor satte vi ny rekord med en million registrerte spillere. Med årets nyheter tror vi enda flere vil få lyst til bli med i Nokia Game, sier Johan Eidhagen i en melding.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere