RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Knytter bånd med Thailand

Sist oppdatert:
Bodø/Glimt presenterte fredag ”Nordic Group” som ny hovedsponsor. Avtalen vil markedsføre Glimt på andre siden av kloden.

- Dette er en historisk pressekonferanse, sa Ben Eidissen, styreleder i Bodø/Glimt, foran et samlet pressekorps fredag.

Treningsleir i Thailand

Nordic Group driver med blant annet hotell, eiendomssalg og behandling av syke i Thailand. Ifølge direktør Kalle Kristensen har selskapet en samlet årlig omsetning på om lag 100 millioner kroner.

Siden selskapet etablerte seg i det sørvest-asiatiske landet i 2000, har de fått gode kontakter innenfor idretten.

Markedsført i Thailand

- Vi kan skaffe hvilket som helst thailandsk lag, så Bodø/Glimt skal slippe å bekymre seg for dårlig motstand når de kommer på treningsleir til Thailand. Hvis tidspunktet er riktig, kan vi nok skaffe landslaget, sier Kristensen.

Denne avtalen vil også hjelpe Glimt med markedsføring i Thailand.

- Jeg har allerede bedt om å få sendt ned et parti med Glimt-drakter, sier Kristensen med et smil.

Opprykksbonus

Hvor mye avtalen er verdt for Bodø/Glimt vil verken klubben eller Nordic Group si noe om.

- Vi kan si at det er mer enn én million per år, sier Ben Eidissen om avtalen som i første omgang vil gå over tre til fem år.

Skulle det bli opprykk for gultrøyene i år, vil avtalen stige i verdi.

-Det vil koste oss mer penger hvis de rykker opp, sier Kalle Kristensen og ler.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere