RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kom i form til sommeren

(Foto: Shutterstock)
Du kan få en veltrent kropp på bare 8 uker. Se hvordan her!

(BIIPMAG): Sommeren står snart for tur og etter kun 8 uker kan du stå klar med en ny og veltrent kropp!

Begynn sakte
Hvis unnskyldningen din for ikke å jogge er at du blir sliten etter kun to minutter så tenker du galt! Feilen som mange av oss gjør, er at man jogger for fort i starten. Nøkkelen til en god joggetrening er å begynne sakte og tenke langsiktig.

Vi gir deg en 8-ukersplan for hvordan du kan bli bedre i jogging, samtidig som du kommer i superform:

Uke 1 og 2
· 3 ganger per uke i 30 minutter: Løp 4 minutter, gå 2 minutter og gjenta dette 5 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene i tillegg til å ha en hviledag.

Uke 3
· 3 ganger per uke i 35 minutter: Løp 5 minutter, gå 2 minutter og gjenta dette 5 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene, som for eksempel yoga, svømming og styrketrening; Hvil en av dagene.

Uke 4 og 5
· 3 ganger per uke i 32 minutter: Løp 6 minutter, gå 2 minutter og gjenta dette 4 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene og ha en hviledag.

Uke 6
· 3 ganger per uke i 36 minutter: Løp 8 minutter, gå 1 minutt og gjenta dette 4 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene og sett av plass til en dag med hvile.

Uke 7 og 8
· 3 ganger per uke i 33 minutter: Løp 10 minutter, gå 1 minutt og gjenta dette 3 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene og ha en hviledag.

Kilde: (health.com)

Siste fra biipMag: Gå til forsiden her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere