*Nettavisen* Nyheter.

Komi-Norge inntar Weekend

Den nye helgeavisen Weekend får kjente komikere med på laget: Alex Rosén, Anne-Kat. Hærland (bildet) og muligens også Otto Jespersen sørger for en komikerprofil på avisen.

20.06.08 11:05

Weekend skal lanseres neste fredag. Det blir en sterk kjendisfaktor som utgiverne håper skal selge bladet: Alex Rosén er redaktør, Anne Kat-Hærland skal bidra til samlivsspalte og Jarl Goli skal skrive portretter og personintervjuer.

Etter det Propaganda kjenner til er redaksjonen også i samtaler med Otto Jespersen for å få ham til å få til en skriftelig variant av avslutningstalen som har vært standard inventar i "Torsdagsklubben" på TV 2.

Det var denne uken det ble kjent i VG at det kommer en ny publikasjon på det norske mediemarkedet, en blanding mellom tablodavis og magasin. Avisen skal gis ut hver fredag i tabloidformat og trykkes i 50.000 eksemplarer på Media Øst på Lillestrøm.

Trykkekostnadene vil bli finansiert gjennom markedsføring. Og ukeavisen skal også inneholde reklame.

En rekke private investorer har spyttet penger inn i prosjektet, og hovedaksjonær i selskapet skal være en amerikaner som eier et selskap som heter "Weekend Corporation". I tillegg er Anders Christensen, som står bak SMS-selskapet Cocell, gründer og deleier av konseptet. Utgiver er Weekend Media AS.

Weekend har en stab på åtte personer som holder til i Drammensveien i Oslo, fire av disse er journalister.

Journalist Henrik Steen er en av den faste staben. Han er kjent fra Propagandas spalter for noen år tilbake og var sist med magasinet "Showroom Kunst" som gikk overende tidligere i år.

Nå er han med på en ny oppstart, uten at han frykter at det nye magasinet skal gå kjapt konkurs.

- Man vet jo aldri i denne medieverden, men vi trenger ikke mer enn å selge 5.000 eksemplarer fra starten for å gå break-even. Det tror jeg vi skal greie, sier han til Propaganda.

Magasinet vil koste 20 kroner og blir distribuert gjennom 2.000 utsalgssteder over hele Norge, inkludert Narvesen og Statoil.

Endel langsiktige reklameavtaler skal allerede være inngått, og Steen har stor tro på at de vil kunne nå attraktive målgrupper.

- Bladet har både som mål å nå de som er ute etter godt lesestoff i rock'n roll-sjangeren, som amerikanske Rolling Stone, men også yngre grupper som aldri leser Aftenposten. Weekend skal fungere som en fredagsguide for folk som er mye ute i helgene, sier han.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.