*Nettavisen* Nyheter.

Kraftig fall i Unilever

Unilever, verdens største produsent av husholdningsprodukter, opplevde 18 prosent nedgang på bunnlinjen i andre kvartal 2003

19.05.08 01:08

Unilever fikk et nettoresultat på 564 millioner euro i andre kvartal 2003, ned fra 688 millioner euro i samme kvartal året før.



En del av resultatfallet skyldes en svakere dollar og påfølgende svake tall på bunnlinjen fra USA målt i euro. Målt i konstante valutakurser var resultatfallet i kvartalet på 13 prosent.



Selskapet venter lav tosifret vekst i resultat pr. aksje før ekstraordinære poster for inneværende år.



Unilevers 400 største merkevarer står for 90 prosent av omsetningen. Salg av disse merkene økte 3,1 prosent i første halvår 2003, mens selskapet venter vekst på 4 prosent inneværende år.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.