RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kun bronse til Norge i Cannes

Sist oppdatert:
Tre bronseløver er alt norske byråer får med seg hjem fra Cannes Lions: En til Leo Burnett, en til JBR McCann og en til New Deal. Propaganda gir deg oversikten over alle de norske arbeidene som fikk løver og ble shortlistet.

NB! Vi gjør oppmerksom på at denne saken er blitt endret i etterkant. Opprinnelig stod det at Leo ble årets norske vinner i Cannes Lions med to bronseløver

Propagandas lesere tok grundig feil! I forkant av reklamefestivalen i Cannes trodde våre lesere at Dinamo ville ta med flest premier hjem. Ikke rart egentlig, ettersom gutta på Lagåsen hadde levert flest bidrag fra Norge.

Men slik gikk det ikke. Dinamo fikk Braathens-filmen Magician og en Posten-DM på shortlist. Det var alt. Leo Burnett fikk bronseløve for arbeidet i klassen "Press", JBR fikk i klassen DM og New Deal mottok løve i filmklassen.

Her er oversikten over alle kategoriene, med norske prisvinnere og shortlistere:

Film

Bronse:

Theatre for Telenor Plus, laget av New Deal DDB og 4 1/2.

Subway for Telenor Plus, laget av New Deal DDB og 4 1/2.

Shortlist

Screw Cap for Møllers Tran, laget av New Deal DDB

Egg2 for Norway Bussekspress, laget av New Deal DDB

Magician for Braathens, laget av Dinamo Reklamebyrå

Pancake og Party for Ikea, laget av New Deal DDB

Hitler for Involveyourself, laget av JBR McCann

Utendørs

Ingen norske priser

Shortlist

Door for Copycat, laget av Leo Burnett

Life for Copycat, laget av Leo Burnett

Night safe for Copycat, laget av Leo Burnett

Animal Planet for Discovery Networks, laget av OMD Danmark/Norge

Press

Bronse

Ibsen for Norlis bokhandel, laget av Leo Burnett

Hemingway for Norlis bokhandel, laget av Leo Burnett (bildet)

Shortlist

Back in 53 seconds for BMW, laget av Leo Burnett

Diapers for BMW, laget av Leo Burnett

Garage for Harald A. Møller/Volkswagen, laget av Bates

Look for Harald A. Møller/Volkswagen, laget av Bates

Chair for Cupido, laget av TRY

Deer for kartbutikken.no, laget av Bold TBWA

Fish for kartbutikken.no, laget av Bold TBWA

Memorial for Fast Bikes, laget av Bates

Media

Media Lion til OMD for "Kanalvalg 2002". Kampanjen var et samarbeid mellom OMD i Danmark og Norge om T-banestasjoner i Oslo for Telenor Avidi.

(Dette er den eneste kategorien hvor det kun deles ut en Grand Pix, en rekke Media Lions og ingen gull, sølv eller bronse)

Shortlist

Door, lift, night safe for Copycat, laget av Leo Burnett

Cyber

Ingen norske priser

Shortlist

Tinagent for Tinagent, laget av Bleed

Direct Marketing

Bronse:

Pure Arctic Ice for Global Fish, laget av MRM Partners og JBR McCann

Shortlist

Secret message for Posten, laget av Dinamo Link

Special Awards

Ingen norske priser

Full oversikt over alle priser med eksempler finner du hos canneslions.com

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere