Ladbrokes brøt ingen regler

Foto: Bjørn-Eivind Årtun / Forbrukerombudet.no

Forbrukerombudet fant ingenting galt hos Ladbrokes.

19.06.10 08:14

Spillselskapet Ladbrokes ble gransket av Forbrukerombudet etter at selskapet aktivt tok kontakt med norske kunder i forbindelse med den nye loven som ble innført 1. juni.

Norske banker har ikke lenger lov til å overføre penger til utenlandske spillselskap, og Ladbrokes kontaktet sine norske kunder for å informere om hvilke andre muligheter man har til å gjøre innskudd hos dem.

Både Lotteritilsynet og Kulturdepartementet har overlatt til Forbrukerombudet å vurdere om Ladbrokes har brutt noen regler.

Forbrukerombudets konklusjon er at Ladbrokes ikke har gjort noe galt i forhold til markedsføringsloven.

«Vi legger herunder til grunn at dersom oppringingene blir å regne som markedsføring etter mfl. §§ 12 og 13, vil det ut fra tema for samtalene sammenholdt med mottakerne av samtalene ligge innenfor unntaket for "eksisterende kundeforhold" i mfl. §§13 tredje ledd», konkluderer Forbrukerombudet.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag