(SIDE2): Denne uken ble lege Wasim Zahid oppringt av en telefonselger fra Telenor som lurte på om han hadde enkeltmannsforetak. Dette bekreftet han og da spurte selgeren om han var drosjesjåfør.

Zahid la ut samtalen slik han husket den på sin Facebook-side , og man kan ikke si at Telenor kom spesielt bra ut av det:

Meldingen ble som man ser likt av flere tusen lesere, og delt over 270 ganger.

Torsdag la Wasim Zahid ut en ny oppdatering der han fortalte at Telenor nå har beklaget hendelsen.

- Jeg må rekke en stor takk til Telenor. En av deres ledere ringte meg i kveld og beklaget hele hendelsen. Jeg synes dette var utrolig stort av dem og det fortjener ros. Faktisk fikk jeg litt dårlig samvittighet. Følte ikke det var nødvendig med en beklagelse. Uansett, utrolig snilt av Telenor, skriver Zahid.

Han skriver videre at han ikke tok seg nær av samtalen med selgeren med den stereotypiske tilnærmingen, og at alle har gjort den feilen.

- Jeg vil igjen gjenta at jeg overhodet ikke tok meg nær av samtalen med selgeren. Men enn noe annet var samtalen morsom. Vi har alle våre stereotypier og det er fort gjort å tråkke i salaten. Og det var nettopp det selgeren gjorde. Verken mer eller mindre. Vi har alle gjort det.

Han avslutter med følgende:

- Håper dere vil like/dele/kommentere denne statusen også :)

Det kan du gjøre her om du ønsker.

Til VG sier informasjonssjef Kristin V. Tønnessen at saken har vært tatt opp internt hos Telenor for at noe lignende ikke skal skje igjen.

- Vi tar sterk avstand fra en generalisering både av yrkesgrupper og nordmenn med utenlandskklingende navn, sier Tønnessen.