RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Leo Burnett blir til Kitchen

Sist oppdatert:
Etter lang tids problemer og ansattflukt blir reklamebyrået Leo Burnett borte i Norge. De internasjonale eierne vil isteden satse på merkevaren Kitchen, og omstrukturerer selskapet til Kitchen Leo Burnett.

Det har lenge vært tegn til problemer i Leo Burnett. Selskapet som var landets største og mektigste reklamebyrå har vært i en evig utforbakke det siste året. Den siste tiden har det daglig vært meldinger om at sentrale medarbeidere slutter.

Tirsdag sendte Leo Burnett ut en pressemelding der det fremgår at byråets norske virksomhet legges ned. 14 medarbeidere mister dermed jobben. Resten flyttes over i Kitchen-delen.

Fremover skal den internasjonale reklamekjempen satse alt med de gjenværende selskapene Kitchen og JKL Woldsdal, samt designbyrået Mission og Leo-selskapene iLeo og Leo Xpress.

De siste to årene har Kitchen og Leo Burnett konkurrert side om side i det norske markedet, til tross for at byråene har hatt samme eier. Den konkurransen har uten tvil Kitchen kommet best ut av, noe som er forklaringen på at Leo Burnett nå forsvinner fra Norge.

"Konsolideringen vil bygge en sterkere, smartere og mer effektiv organisasjon og vi vil fortsatt levere høykvalitet til våre kunder" , skriver selskapet i en melding.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere