*Nettavisen* Nyheter.

Leo-partner blir markedsdirektør i Voice

Kleskonsernet Voice har ansatt Sigurd Sørensen som ny markedsdirektør. Han kommer fra stilling som partner og konsulent i Leo Burnett.

20.06.08 11:05

I mer enn fire år har Sigurd Sørensen innehatt ulike stillinger som konsulent, partner og direktør i Leo Burnett, nå skifter han beite.

I oktober tiltrer Sørensen jobben som markedsdirektør i Voice Norge AS, kleskonsernet eid av en rekke profilerte navn innen norsk næringsliv, som Bjørn Inge Gjelsten, Ola Mæle og tobakkskongen Johan H. Andersen.

Sørensen vil få ansvaret for den overordnede merkevarestrategi i konsernets ulike kjedekonsept og merkevarer, samt handlingsplaner på kjede og merkevarenivå.

- Voice Norge har i en 2 års periode fokusert ensidig på "riktig produkt til rett tid og pris". Tiden er nå inne for å arbeide mer helhetlig hva gjelder markedstilpasning og utvikling. Sigurd forstår klesbransjen, han har en god kompetanse hva gjelder moderne marketing og han har fremfor alt en personlighet som skaper entusiasme i franchiseleddet og i egen organisasjon, sier administrerende direktør Johnny Austad i en pressemelding.

Sigurd Herrlin Sørensen har innehatt ulike stillinger som konsulent, partner og direktør i Leo Burnett. Han har vært med å utvikle og lede sisteleddskompetanse som forretningsområde i selskapet. Han kom til Leo Burnett fra Retail Deal DDB i 1999, et byrå han var med å etablere. Han har også 6 års erfaring fra klesbransjen.

Konsernet driver klesbutikkene Voice og Europe, Boys of Europe, Match og VIC.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.