Gå til sidens hovedinnhold

London-byrå gir norsk gin nytt ansikt

Arcus går til London for å få løst designoppdrag. Britiske Design Bridge har gjort redesignen av deres Polets Hammer Gin.

Designbyrået Design Bridge i London har jobbet med Arcus i fire år. Blant annet sto de bak relanseringen av vodka-merket Vikingfjord i 2000. Nå har designbyrået redesignet nok en hikkas fra polet.

Denne gangen har de stått bak redesignet av Hammer Gin, som kommer i hyllene i ny innpakking i november. Ifølge Design Bridge er det nye designet inspirert av historien om Christopher Blix Hammer - som paradoksalt nok regnes som akevittens far - som dro til London i 1776 for å lære mer om tradisjonell London Dry Gin.

- Autentisitet og en engasjerende historie er vitale komponenter for god merkevarebygging, særlig for spritmerker. Å gjenopplive disse gjennom, handler om å være oppmerksom på de små detaljene i designet. Vi forsikre oss om at alt sender ut samme beskjed, fra den fysiske flasken, til typografien, sier ansvarlig for Design Bridges skandinaviske team, Birgitte Woehlk.

Hammer blir Arcus` fremste gin-merke og relanseres i november. Designet tar mål av seg å treffe folk med preferanser til engelsk gin.

Målet med den Vikingfjord-jobben var å lansere den som Arcus` internasjonale Vodka i konkurranse med hakket mer kjente Absolut. Det gikk aldri så bra som nordmennene håpet på.

Design Bridge har også gjort flere andre jobber for Arcus. Blant annet redesignet de Arrow og La Vida, som kom i hyllene i sommer.

Reklame

Kun 3 timer igjen: Her får du oversikt over alle salgene