RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Luksusnettsted dropper glossy kataloger

Sist oppdatert:
Nå er det eksklusivt å være grønn.

Alle som selger luksusprodukter mener bestemt at de trenger en glossy katalog med glamorøse bilder av produktene – gjerne med en kjendis - trykket på litt tykkere papir. Men i dag med et økende fokus rettet mot klima og ”grønt” vil nok flere og flere bedrifter kutte ut disse flotte katalogene da de faktisk kan bli oppfattet som unødvendige miljøbomber.

Eluxury.com er siste luksusselskap ut til å droppe sin glossy katalog. De har nå annonsert at de vil bytte ut deres 270 000 kataloger sendt ut hvert eneste år, med enda mer elegante kataloger på nett hvor du bestiller varer direkte fra nettsiden.

Dette gjør de fordi kundene ber om det.

- At vi dropper papirkatalogen gjør at vi kan bruke mer penger på å skape konseptuelle og trendbaserte online-guider, sier markedsdirektør Karen Wallerich i ELuxury til DMnews.com.

Dette burde kanskje også være en idé for Telefonkatalogen og Gule Sider her hjemme.

Siden disse to katalogene distribueres til alle husstander i Norge tilsvarer dette cirka syv millioner kilo papir hvert år – og disse katalogene blir transportert på lastebiler fra Tyskland til Norge. Når det i tillegg viser seg at over 65 % av alle mottakere ikke engang tar seg bryet med å fjerne plasten fra katalogen før de kastes i søpla, er vel dette en miljøversting som ville fått Al Gore til å se rødt!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere