RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Må ha Sølvfisken - bare må ha den

Sist oppdatert:
Etter en periode med mye boksmat på TV, stiger kvaliteten på reklamefilmene. I august var det Dinamo og Tine som stakk av med Sølvfisken. - Det blir jevnere enn noen gang tidligere, hevder juryformannen.

For tredje gang i år er det Dinamo Reklamebyrå som stikker av med Sølvfisken. Byrået har tatt med seg Sølvfisker tre av de fire siste månedene. Først for VG i mai og så for Norsk Tipping i juni.

Nå vinner de Sølvfisk for Tine-filmen "Bombay" om en inder som kommer hjem fra ferie i hjemlandet og blir møtt velkommen av familie og venner i leiligheten i Oslo.

- Det var stor enighet i juryen om at Dinamo skulle vinne med Tine-filmen. Det er også å bemerke at Tine har vunnet Sølvfisk tidligere, sist gang i mai 1999 for Jarlsberg-ost med den klassiske filmen Gourmet, uttaler juryformann Per Nipedal.

Ifølge Nipedal ser juryen en stor stigning på kvaliteten på filmene i år, noe han tolker som at det blir en jevnere Gullfisk enn noen gang tidligere.

- Skal man se på antall filmer som er med i konkurransen om å kåre årets beste reklamefilm på TV 2, så er det heller ikke noe som tyder på en lavere aktivitet på filmproduksjonssiden, sier han.

Hos Dinamo er det AD John Rørdam, tekstforfatter Knut Harlem, prosjektleder Anniken Hallan og konsulent Tom E. Søgård som står bak augustvinneren. Det er Pål Sletaune hos 4 ½ som har regissert filmen.

Se filmen her

Vinnere så langt:

Januar:"Første dagen": Rimi

Kitchen Reklamebyrå

Februar: "Taxi": Nidar Laban

New Deal DDB

Mars: "Oppvaskmaskin": Statoil

Kitchen Reklamebyrå

April: "Parkeringsvakt": Dolly Dimple

New Deal DDB

Mai: "Ali bilvask": Verdens Gang

Dinamo Reklamebyrå

Juni: "Buss": Norsk Tipping

Dinamo Reklamebyrå

Juli: " Sinnataggen": Netcom

BBDO Reklamebyrå

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere